Zbieraj punkty na Lataj.pl
Zadzwoń

Co zrobić w przypadku odwołanego lotu?

Odwołany lot i co dalej?

Jeśli zaplanowany lot zostanie odwołany warto wiedzieć, jakie są nasze prawa względem przewoźnika. Istotne w kwestii odwołanego połączenia będzie też moment, kiedy linia lotnicza poinformuje nas o anulacji.

Opcje rekompensaty za niezrealizowany lot

W przypadku, gdy przewoźnik anuluje lot, pasażerowi przysługuje pełen zwrot kosztów biletów. Linia lotnicza może też zaproponować alternatywne połączenie do punktu docelowego. W przypadku oczekiwania na lot zastępczy pasażerowie powinni otrzymać posiłki i napoje. Jeśli oczekiwanie na kolejny lot się przedłuża, linia lotnicza zobowiązana jest do zaoferowania noclegu w hotelu wraz z transportem z/do lotniska. Poszkodowany ma też prawo do kontaktu z przewoźnikiem w celu ustalenia, jaka forma rekompensaty za anulowany lot jest dla niego satysfakcjonująca.

Kiedy mogę liczyć na odszkodowanie za anulowany lot?

Za anulowany lot pasażerom przysługuje też odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 EUR. Odstępstwem od tej reguły jest sytuacja, kiedy przewoźnik poinformował o anulacji na 2 tygodnie przed wylotem lub nadzwyczajne okoliczności, na które przewoźnik nie miał wpływu.

Powiązane artykuły w kategorii "Lot"

Zapisz się na newsletter
Zapisując się na newsletter otrzymasz informacje o najlepszych promocjach na popularnych trasach
Wypisz mnie z newslettera
Jeśli nie chcesz otrzymywać informacji o bieżących promocjach biletów lotniczych, wprowadź swój adres e-mail