Co zrobić w przypadku odwołanego lotu?
Odwołany lot i co dalej?
Jeśli zaplanowany lot zostanie odwołany warto wiedzieć, jakie są nasze prawa względem przewoźnika. Istotne w kwestii odwołanego połączenia będzie też moment, kiedy linia lotnicza poinformuje nas o anulacji.
Opcje rekompensaty za niezrealizowany lot
W przypadku, gdy przewoźnik anuluje lot, pasażerowi przysługuje pełen zwrot kosztów biletów. Linia lotnicza może też zaproponować alternatywne połączenie do punktu docelowego. W przypadku oczekiwania na lot zastępczy pasażerowie powinni otrzymać posiłki i napoje. Jeśli oczekiwanie na kolejny lot się przedłuża, linia lotnicza zobowiązana jest do zaoferowania noclegu w hotelu wraz z transportem z/do lotniska. Poszkodowany ma też prawo do kontaktu z przewoźnikiem w celu ustalenia, jaka forma rekompensaty za anulowany lot jest dla niego satysfakcjonująca.
Kiedy mogę liczyć na odszkodowanie za anulowany lot?
Za anulowany lot pasażerom przysługuje też odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 EUR. Odstępstwem od tej reguły jest sytuacja, kiedy przewoźnik poinformował o anulacji na 2 tygodnie przed wylotem lub nadzwyczajne okoliczności, na które przewoźnik nie miał wpływu.