Co zrobić, gdy lot jest opóźniony?
Opóźniony lot
Samolotom, jak każdym innym środkom transportu, może się zdarzyć opóźnienie. Co w takiej sytuacji powinna zrobić linii lotnicza, i jakie prawa przysługują pasażerom? Ważną kwestią w przypadku opóźnionego lotu, będzie czas oczekiwania od długość trasy, jaką samolot ma do pokonania. Wszystkie najważniejsze informacje znajdziecie w naszym poradniku.
Prawa pasażera w przypadku opóźnionego lotu
Jeśli oczekiwanie na opóźniony lot trwa ponad 2h, podróżnym przysługują posiłki i napoje w ilości adekwatnej do czasu oczekiwania. Pasażer ma też prawo kontaktu z linia lotniczą, celem przedstawienia swojej sytuacji i ustalenia planu postępowania. W przypadku, gdy czas oczekiwania na lot się wydłuża, przewoźnik powinien zagwarantować nocleg w hotelu oraz transfer z i do lotniska. Jeśli opóźnienie lotu wyniesie ponad 5h pasażer ma prawo domagać się zwrotu kosztów biletów lub zaoferowania alternatywnego połączenia.
Kiedy przysługuje odszkodowanie za opóźniony lot?
Jeśli nasz samolot dotarł do portu docelowego z min. 3h opóźnieniem, przysługuje nam prawo do odszkodowania w wysokości od 250 do 600 EUR. Wartość odszkodowania będzie zależna od długości podróży. W przypadku lotów do 1500 km maksymalna wartość odszkodowania to 250 EUR. Za opóźnione loty w obrębie Unii Europejskiej dłuższe niż 1500 km i inne loty o długości pomiędzy 1500 a 3500 km wartość rekompensaty wyniesie do 400 euro. W pozostałych przypadkach wartość odszkodowania może wynieść do 600 EUR. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy opóźnienie wynikało z powodu nadzwyczajnych okoliczności.
Gdzie szukać pomocy w przypadku opóźnionego lotu?
Niezależnie od sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy mogą sprawnie przeprowadzić nas przez proces uzyskania należnych świadczeń od linii lotniczej. Twój lot był opóźniony lub odwołany, a może odmówiono Ci wejścia na pokład? Wypełnił formularz zgłoszeniowy i zadbaj o swoje prawa.