Gdzie zgłosić uszkodzony bagaż rejestrowany?
Gdzie zgłosić uszkodzony bagaż podróżny?
Uszkodzenia bagażu rejestrowanego należy zgłosić niezwłocznie już na lotnisku. Przed opuszczeniem zamkniętej strefy przylotów należy udać się do biura reklamacji bagażowych. Punkty tego typu funkcjonują pod nazwą „Lost and Found”, „Baggage claim”. Przyjęcie reklamacji będzie równoznaczne z otrzymaniem Property Irregularity Report tzw. PIR w polskim tłumaczeniu Raport Niezgodności Bagażowej. Dokument należy zachować. Dodatkowo do roszczenia warto dołączyć inne dowody poniesionej szkody: zdjęcia lub filmy, przedstawiające uszkodzony bagaż. Nie jest to punkt obowiązkowy, ale ułatwi proces dochodzenia swoich praw. Reklamację do linii lotniczej należy przesłać w formie pisemnej, najlepiej via e-mail lub przez formularz reklamacyjny na stronie przewoźnika. Do reklamacji należy dołączyć jak najwięcej szczegółów i danych np. dane lotu, numer, kopię raportu PIR, kopię kwitu bagażowego. Należy też pamiętać o uwzględnieniu naszych roszczeń i satysfakcjonującej nas formie rekompensaty wraz numerem rachunku bankowego i IBAN.
Wartość odszkodowania za uszkodzony bagaż
Maksymalna wysokość odszkodowania za uszkodzenie bagażu wynosi ok. 7 470 zł i jest to górna granica odpowiedzialności przewoźnika. Wysokość odszykowania może być wyższa tylko w szczególnym przypadku, jeśli np. pasażer przed nadaniem bagażu zgłosić stosowną deklarację lub wniósł opłatę, za przewóz wartościowego bagażu. Nierzadko pasażer w toku zgłaszanych roszczeń musi przedstawić rachunek lub opinię rzeczoznawcy za uszkodzoną walizkę.
W jakim terminie należy zgłosić reklamację?
Aby nasza reklamacja miała szansę zostać pozytywnie rozpatrzona, należy zgłosić skargę na uszkodzony bagaż w przeciągu 7 dni. W innym przypadku linii lotnicza może odrzucić nasze roszczenie.