Procedura bezpieczeństwa PLL LOT
#BezpiecznyLOT – procedura bezpieczeństwa PLL LOT
Wytyczne dla pasażerów:
- na lotnisko należy przybyć z odpowiednim zapasem czasowym ze względu na wydłużony czas odprawy w związku z wdrożonymi nowymi procedurami dotyczącymi bezpieczeństwa
- dopuszczalny limit bagażu do zabrania na pokład samolotu to jedna sztuka bagażu podręcznego o maksymalnych wymiarach 55 cm x 40 cm x 23 cm i zwiększonej wadze do 10 kg (dotyczy wznowionych lotów krajowych), włączając w to np. zakupy, damską torebkę, plecak czy torbę na laptopa
- noszenie maseczki jest wymagane podczas całej podróży – zarówno na lotnisku, jak i na pokładzie samolotu
- niezbędne jest zachowanie odpowiedniego dystansu w terminalu (m.in. w trakcie kontroli bezpieczeństwa lub paszportowej, w rękawie, przy odbiorze bagażu) i na zewnątrz
- pasażerowie powinni posiadać potwierdzenie rezerwacji z widocznym numerem rezerwacji lub numerem biletu, albo kartę pokładową.
Procedury bezpieczeństwa na lotnisku:
- wyposażenie pracowników lotniska w środki ochrony indywidualnej
- możliwość wejścia do terminala tylko dla osób posiadających ważny bilet lotniczy (w uzasadnionych przypadkach wstęp będzie miała również osoba asystująca)
- zapewnienie odpowiedniego oznakowania dystansu przestrzennego pomiędzy pasażerami na lotnisku
- dostępność środków dezynfekujących na terenie całego lotniska
- dezynfekcja przedmiotów mających kontakt z pasażerami (wózków bagażowych, kuwet na dokumenty)
- pomiar temperatury pasażerów przy wejściu na lotnisko za pomocą urządzeń termowizyjnych
- ograniczenie liczby pasażerów w autobusach do 40% ich pojemności
- wprowadzenie procedury self – boardingu (samodzielne odbijanie kart na bramkach)
- strefowe wejście na pokład oraz jego opuszczenie, w ściśle określonej kolejności według numeru zajmowanego miejsca.
Procedury bezpieczeństwa na pokładzie:
- wyposażenie załóg w środki ochrony indywidualnej: maseczki, rękawiczki oraz żele antybakteryjne, oraz ich przeszkolenie z najnowszych procedur medycznych
- wprowadzenie zasady dystansu przestrzennego oraz zajmowanie miejsc zgodnie z planem szachownicy (wyjątek dotyczy opiekunów dzieci i osób niepełnosprawnych wymagających stałej pomocy)
- ograniczenie kontaktu z personelem podczas serwisu pokładowego
- serwowanie napojów i przekąsek w indywidualnych opakowaniach
- dostępność chusteczek i żeli antybakteryjnych, oraz e-prasy podczas lotu.