Weryfikacja podróżnych w Ryanair
Dodatkowa procedura weryfikacyjna w Ryanair
Tanie linie lotnicze Ryanair wprowadziły nowe zasady losowego sprawdzania podróżnych. Osoby, które zakupiły bilety lotnicze irlandzkiego przewoźnika mogą zostać poproszone o zeskanowanie dokumentu, uprawniającego do odbycia lotu tj. dowodu osobistego lub paszportu. Dodatkowo proces weryfikacji polegać będzie na udostępnieniu przez kamerę w komputerze lub telefonie twarzy pasażera.
Jak prawidłowo przejść weryfikację?
Wprowadzone przez Rynair zmiany w procesie rezerwacji lotów uniemożliwiają eTravel SA, operatorowi serwisu Lataj.pl, przeprowadzenie prawidłowej weryfikacji danych. W związku z tym podróżujący są zobowiązani do dokonania weryfikacji we własnym zakresie. Weryfikację można przeprowadzić w jednym z dwóch trybów:
- ekspresowym: trwa kilka-kilkanaście minut; koszt ok. 0,55 EUR
- standardowym: trwa 7 dni, jest bezpłatny
Konsekwencje braku prawidłowej weryfikacji
Podróżni, którzy nie przejdą procesu weryfikacji (niezależnie od przyczyny), nie będą mogli skorzystać z bezpłatnej odprawy online. W takiej sytuacji pasażerowie narażeni są na dodatkowe koszty związane z odprawą na lotnisku. Koszty odprawy lotniskowej wynoszą ok. 55 EUR (lub równowartość kwoty w walucie lokalnej).
Zmiana adresu e-mail
W przypadku prawidłowego przejścia procesu weryfikacji zmianie ulegnie adres e-mail, który służy do logowania podczas odprawy. Zmiana będzie dotyczyła wszystkich pasażerów, podróżujących w ramach jednej rezerwacji. Adres e-mail: bilety@lataj.pl zostanie dezaktywowany na rzecz użytego podczas weryfikacji adresu e-mail. W praktyce nowy adres e-mail posłuży wszystkim podróżnym z danej rezerwacji do skorzystania z odprawy online.
Dokładamy wszelkich starań, aby w związku ze zmianami wprowadzanymi przez linie Ryanair, udzielać Państwu bieżących informacji o wytycznych przewoźnika.